با حکم مدیرعامل تاپیکو ابراهیم پور به عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (PIIC) منصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپ نیوز)، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی (PIIC) با حضور بابک افقهی مدیرعامل تاپیکو و اعضای هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بابک افقهی مدیرعامل تاپیکو ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، به موضوع هدف‌گذاری ماموریتی برای شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی اشاره کرد و گفت: این هدف‌گذاری بیشتر از آنکه در موضوع شرکت داری و هلدینگ داری باشد، در حوزه سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه در دوره جدید سعی بر این است که چینش مدیران برای دستیابی به اهداف تعیین شده صورت پذیرد، یادآور شد: در مجموعه شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به سمت ارتقای سرمایه گذاری های پرتفوی در مجموعه شرکت و افزایش سودآوری از این محل حرکت کنیم.

وی با انتقاد از وجود برخی شرکت های تابعه در مجموعه PIIC گفت: با برنامه‌ریزی دقیق به فوریت باید از شرکت هایی که فعالیت آنها سنخیتی با فعالیت های کلان شستا ندارد خارج شویم. در خیلی از این فعالیت‌ها بخش خصوصی توانمند وجود دارد و نیازی به حضور ما نیست، وجود این شرکت‌ها ترمزی برای کارهای بزرگ محسوب می‌شود.

افقهی با تاکید بر لزوم اصلاح پرتفوی PIIC خاطر نشان کرد: از مدیریت جدید چند درخواست و انتظار داریم از جمله پیگیری مجدانه عرضه اولیه سهام شرکت‌های شیمیایی فرآورده قشم و پتروشیمی شیمی‌بافت است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تاسیس شرکتی برای ارائه و صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه یادآور شد: ما در مجموعه تاپیکو نیازمند فعالیت یک MC هستیم که با توجه به اینکه در حوزه خدمات فنی و مهندسی دانش خوبی در تاپیکو وجود دارد، باید شرکتی باشد که بتواند از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی همچنین به پروژه اسید سیتریک اشاره کرد و گفت: پروژه اسید سیتریک یک کار ارزنده ای است که کشور را بی نیاز کرده و ارز بری برای تامین اسید سیتریک را برای کشور کاهش می‌دهد. این یک پروژه قدیمی است که سالها متوقف شده بود اما اکنون، به لطف الهی به مدار تولید نزدیک شده است.

مدیرعامل تاپیکو با تاکید بر موضوع کوچک‌سازی دفاتر مرکزی خاطر نشان کرد: مهمترین درخواست ما از مدیران،‌ کوچک‌سازی دفاتر مرکزی و ستادی است. مشخص نیست چرا شرکت هایی با سود ناچیز دفتر مرکزی دارند؟ اگر وجود دفتر مرکزی خیلی ضرورت دارد یک ساختمان برای تجمیع و فعالیت همه شرکت‌ها اختصاص دهید کفایت می‌کند.

وی با اشاره به موضوع چابک سازی ستاد PIIC ادامه داد: ساختار شرکت باید چابک و با قابلیت عکس‌العمل آنی برای حوزه های مختلف باشد زیرا شرکت‌های اقتصادی باید به گونه‌ای فعالیت کنند که خروجی‌شان با حداقل هزینه، منجر به خلق ارزش افزوده شود. اکنون بحران زیادی برای تامین منابع مالی برای هزینه‌های بیمه شدگان تامین اجتماعی ممکن است نباشد اما پیش‌بینی‌ها می‌گوید اگر درست سرمایه گذاری نکنیم در سالهای آتی به ناترازی های گسترده‌ای برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: استفاده از افراد توانمند و باتجربه با قدرت راهبری درست در سرمایه گذاری را در دستور کار قرار دهید. ضمن اینکه انتظار است تا با نظارت بر انتخاب مدیریت شرکت ها و افراد هیأت مدیره، افرادی انتخاب شوند که توانایی بالای راهبری دارند. شما باید قدرت تدبیر خود را با ساماندهی اساسی شرکت‌ها نشان دهید.

افقهی در ادامه با اعلام یک خبر خوب به سهامداران پرتفوی تاپیکو گفت: با هماهنگی های صورت گرفته در آینده نزدیک، دارایی بسیار ارزشمند و خوبی به مجموعه دارایی‌های تاپیکو اضافه می‌شود.

افقهی گفت: تاپیکو قصد ورود جدی به سرمایه گذاری در حوزه بالادستی را دارد و در آینده نزدیک ورود به میادین پربازده را قطعی خواهد کرد.

وی گفت: با حمایت و هدایت مدیرعامل محترم شستا، در حال اصلاح پرتفوی و واگذاری مجموعه هایی هستیم که ارتباطی با حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ندارند.

در پایان این مراسم علیرضا ابراهیم پور با حکم مدیرعامل تاپیکو به عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (PIIC) معارفه و از زحمات دو ساله حجت‌اله برامکی یزدی در این سمت تقدیر شد.